Które samochody są najbardziej bezawaryjne?

Czy te raporty bezawaryjności nie robią się trochę nudne? To tak jak wtedy, gdy Adam Małysz wygrywał któryś rok z rzędu – cieszyliśmy się bardzo, ale dreszczyk emocji opadał razem ze stresem, ponieważ zaskoczenia nie było. Niemniej wspaniale patrzyło się na narodowe barwy występujące na podium i wielkiego mistrza, odwrotnie do ciągłego widoku swojego auta w warsztacie.

Więc nuda, czy nie, warto wiedzieć czym jeździć, by do swojego mechanika dzwonić jedynie z życzeniami świątecznymi. Oczywiście jeśli chodzi o nowe auta, wszystko załatwia serwis, ale wymiana samochodu na zastępczy podczas rodzinnych wakacji nigdy nie jest przyjemna.

plac sprzedaży samochodów

KTO NA SZCZYCIE W 2019?

Na podium najmniej awaryjnych samochodów tak jak wspomnieliśmy bez zaskoczeń. Króluje niemiecka i japońska motoryzacja. Na dane statystyczne musimy oczywiście brać lekką poprawkę, już tłumaczymy o co chodzi.

Na szczycie listy bezawaryjnych samochodów znajdziemy na przykład Porsche 911, a na samym dole Dacie Logan. Różnica polega na tym, że gdy Porsche jest wyciągane przez swoich właścicieli raz na kilka tygodni z garażu, tak Dacia, dzięki niskiej cenie zakupu, służy często jako samochód do przewozu osób i towarów, robiąc dziesiątki tysięcy kilometrów rocznie. Nic więc dziwnego, że częściej trafia do warsztatu.

Mając więc w głowie pewien błąd statystyczny, przedstawiamy tegoroczne dane, według raportu TÜV. To dane, które niemiecka firma zbiera na podstawie corocznych badań technicznych, biorąc pod uwagę wszystkie usterki, a także kondycję techniczną samochodu. Raport nie obejmuje jedynie marginalnych modeli i marek samochodów, które bardzo rzadko można spotkać na drogach.

W poniższym zestawieniu pominiemy jedynie lidera, czyli wspomniane wcześniej Porsche 911 – nie mamy żadnych pretensji do tego modelu, chcielibyśmy się jednak przyjrzeć grupie bliższej średniemu nabywcy, gdyż jesteśmy przekonani, że decyzji o zakupie sportowego auta wszech czasów, nie opiera się na jego awaryjności.

NAJMNIEJ AWARYJNE SAMOCHODY WEDŁUG RAPORTU TÜV 2019
WIEK SAMOCHODUMARKA I MODEL
Max 3 lataMercedes Klasy B, Mercedes GLK, Mercedes SLK
Max 3 lataAudi Q3
Max 3 lataMercedes Klasy E coupe
Max 3 lataHyundai i20
Max 5 latMercedes Klasy B
Max 5 latAudi Q5
Max 5 latRenault Captur
Max 5 latAudi TT
Max 5 latOpel Mokka
Max 7 latMercedes SLK
Max 7 latAudi TT
Max 7 latAudi Q5
Max 7 latBMW X1
Max 7 latMitsubishi ASX

Niewątpliwie Mercedes wiedzie prym w każdej kategorii wiekowej. Niestety jego przeglądy gwarancyjne są dość drogie, nawet jeśli kupimy ostatnio bardzo popularnego Mercedesa GLK na wyprzedaży rocznika, razem z pakietem gwarancyjnym i tak przyjdzie nam zapłacić za wymianę podzespołów takich jak klocki hamulcowe, co w autoryzowanym serwisie okazuje się być bardzo drogie.

Zaraz za Mercedesem ustawia się Audi. Marka, która słynie z budowy solidnych i komfortowych pojazdów. Jednak podobnie jak Mercedes – jeśli korzystamy z usług autoryzowanej stacji obsługi, musimy liczyć się ze sporymi kosztami.

lawety samochodowe

Obiecywaliśmy nudę, a w drugim zestawieniu na 3 miejscu pojawia się francuska marka. Wyprzedaże Renault Captur zainstenerowały w tym roku bardzo wielu nabywców, może znają awaryjności? W zestawieniu pojawia się także BMW X1 – tu jednak ponownie bez zaskoczeń.

Warto zwrócić jednak uwagę na Hyundaia i20 czy Mitsubishi ASX. Pierwszy z tych modeli świadczy o solidnej pracy koreańskiej marki, w celu poprawy jakości swoich pojazdów. ASX to z kolei dobra propozycja dla wszystkich którzy szykują się na zakup auta ze sporym przebiegiem, które nie powinno sprawiać problemów. 

JAK KUPIĆ MAŁO AWARYJNY SAMOCHÓD?

Takie raporty jak ten, mogą dać nam ogólny wzgląd na sytuację awaryjności w popularnych modelach samochodów. Problem jest jednak taki, że nie mamy informacji na temat tego co się psuło. Uwierzcie nam – wolicie 3 razy wymieniać zawieszenie w Skodzie niż rozrząd w Audi. To małe niuanse, których takie zestawienia nie zawierają, dlatego nie bierzmy ich zbyt dosłownie.

Jak więc kupić naprawdę dobre, bezawaryjne auto? To bardzo ciężkie pytanie. Oczywiście, to co udowadnia powyższy raport, niemiecka i japońska motoryzacja, cały czas produkuje jedne z najbardziej solidnych aut dostępnych na rynku, jeśli jednak decydujemy się na zakup samochodu używanego – jest to totalna ruletka, ponieważ wszystko zależy od tego, jak auto traktował poprzedni właściciel.

cztery samochody

Dla wszystkich, którzy obawiają się wysokich kosztów zakupu nowego samochodu, a chcą jeździć samochodem, który zwyczajnie nie będzie sprawiał zbyt wielu problemów, proponujemy dwa rozwiązania. Pierwszym z nich jest zaobserwowanie obecnych promocji sprzedażowych w salonach samochodowych. Często nowe samochody potrafią być tańsze niż nam się wydaje. W tym roku pokazała to na przykład bardzo opłacalna wyprzedaż Opla Mokki. Nowy samochód, mało awaryjny, w dodatku ze świetnym finansowaniem.

Drugi sposób na zakup auta mało awaryjnego, dotyczy pojazdów używanych, w przypadku których bardzo ciężko przewidzieć nadchodzące naprawy. Możemy zatem zminimalizować koszty i ryzyko kupując samochód o jak najprostszej budowie silnika, jak najnowszy, z jak najmniejszym przebiegiem i niską ceną eksploatacji. Pozwoli to wykonać wiele napraw przywracających dobry stan pojazdu, tanim kosztem. W takim wypadku polecam na przykład Volkswagena Golfa 5 generacji, Skodę Octavie czy Toyotę Corollę.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *